Kterak si udělat radost

Asi před měsícem jsem si pořídila exkluzivní ikeáckou sadu vykrajovátek na cukroví, ale vzhledem k tomu, že do Vánoc je ještě daleko a navíc ježek, liška ani šnek vyloženě sváteční motivy nejsou, rozhodla jsem se vyrobit si něco malého k zakousnutí už teď. V první řadě bych měla vyzvednout fakt, že já i kuchyně jsme všechno ve zdraví přežily, nekonal se ani požár ani výbuch, a dokonce se mi i podařilo nic nespálit!

Pokud byste zatoužili po něčem podobném, stačí smíchat:
  • 40 dkg hladké mouky
  • 13 dkg moučkového cukru
  • 6 dkg Hery
  • 2 lžíce medu
  • 2 vajíčka
  • 1 lžičku jedlé sody
  • koření: 2 hřebíčky, 1 kulička nového koření (obojí rozdrcené ve hmoždíři), 1 lžička mleté skořice
Vzniklé těsto jsem nechala dvě hodiny odpočinout v ledničce a pak jsem už jen vykrájela tenké tvary a upekla je v troubě předehřáté na 200°C. Hned po upečení je třeba perníčky potřít vajíčkem rozšlehaným se lžící vody, aby se pěkně leskly.



Nejzáživnější částí výrobního procesu bylo samozřejmě zdobení. Polevu jsem si vyrobila smícháním jednoho bílku a asi 20 dkg cukru (ten jsem přidávala dokud neměla poleva tu správně hustou konzistenci). Pak už jsem si jen pohrála s potravinářským barvivem, igelitovým sáčkem a bylo definitivně dokonáno.

A poučení na závěr: máte-li volný den, pečte. Zahání to nejen žal, ale i hlad.

2 komentáře:

Má to šťávu! řekl(a)...

Hani, povedené! Mňam!

Hanka řekl(a)...

díky, sůši. překonala jsem sama sebe - dá se to i jíst!