Zářící Sydney

Minulý pátek začal v Sydney Vivid Festival, který už od roku 2009 pravidelně na přelomu května a června rozsvěcí a rozehrává barvami okolí opery, proslulé čtvrti The Rocks a festivalové instalace se dají nalézt i na řadě dalších míst, jako jsou parky či univerzitní kampus. Letošní rok se jich prý sešlo více než devadesát. Do barevných světel se tak dlouhých 18 dní večer co večer obléká nejen Opera House, ale celý přístav Circular Quay je až daleko za Harbour Bridge lemován pestrobarevně nasvícenými budovami, velkolepými projekcemi a interaktivními exponáty zářícími do tmy všemi barvami.

Takovou událost jsem si samozřejmě nemohla nechat ujít. Využila jsem toho, že do Sydney jezdím dvakrát týdně do školy a ve čtvrtek jsem se po vyučování místo na nádraží vydala do přístavu.

Bylo to senzační. Velkým překvapením byla interaktivní instalace „Heart of the City“, na první pohled zajímavě tvarovaná červená sedačka, která se ale díky senzoru rozsvěcela a zhasínala v rytmu srdečního tepu osoby, která na ni usedla a položila ruce. Na fotkách ji bohužel nikde nemám, protože byla v neustálém obležení (a obsezení). Naprosto mě také uchvátila pohádková projekce „Enchanted Sydney“, která doslova rozhýbala Custom House a před kterou bych vydržela stát hodiny. A kterou jsem si musela natočit. A dokonce jsem z toho vyrobila video!

 

Bylo to krásné, bylo to zářivé a na každém kroku bylo na co se koukat a čemu se divit. Dokonce uvažuji nad tím, že se příští týden skočím mrknout zas. Co když jsem něco přehlédla, a co když něco potřebuju vidět znovu?

2 komentáře:

Má to šťávu! řekl(a)...

To musela být pěkná podívaná!

Ľúbezná řekl(a)...

tak to je krásne!
ľúbezná